12. 8. 2014

Viedeň - Jeden deň v hlavnom meste Rakúska

Ahojte! :) Ja viem, ja viem, že som doma už od soboty a článok pridávam ešte len dnes, ale keby ste ma videli v sobotu a v nedeľu. Bola som úplne zničená a musela som to dospať, aby som nabrala energiu nielen na napísanie tohto článku, ale aj na "podpisovanie" mnou urobených fotografií, ktoré si budete môcť pozrieť ďalej v článku. V komentári potom na ne môžete vyjadriť svoj názor. :) Aj na ten "podpis", samozrejme. :D

Ako už viete, minulé leto sme strávili pár dní prázdnin v Česku a toto leto sme sa rozhodli pre Rakúsko a jeho hlavné mesto, Viedeň. Chystáme sa toto leto opäť do Česka, no neviem, či nám to vyjde, keďže ďalší týždeň idem do Tatier a posledný týždeň prázdnin je venovaný túre na Vihorlat a bratrancovej svadbe. :) Ale späť k Viedni. :)

Na výlet do Viedne sme vyrazili v noci. Cestovali sme nočným rýchlikom a v Bratislave sme boli už o 6:oo ráno, kde sme prestúpili na vlak priamo do Viedne. No a naše nohy sa prvýkrát dotkli tohto mesta cca 7:30. Stanica bola a stále ešte je síce rekonštruovaná, ale aj tak sa nám podarilo nájsť obchod, v ktorom sme si kúpili 12-hodinový lístok na metro, ktorý, mimochodom, stojí 6,10€. Ináč tie ceny vo Viedni boli nehorázne. Šatôčka, ktorú u nás kúpite za max. 0,50€, stála v jednom viedenskom obchode 1,80€. Ha!
   Čo sa týka metra, tak najskôr som bola trochu dezorientovaná z tých všetkých tras a zastávok, ale posupne som sa do toho dostala. Bolo to ako metro v Prahe, len malo trošku väčšiu sieť. Výhodou metra bolo to, že nás skoro stále zaviezlo tam, kam sme práve mali namierené. :) "Čo zastávka metra, to pamiatka." :D :)

Prvou našou zastávkou bol Stephansdom (Dóm sv. Štefana) na Stefanplatz-i, čo je najväčšia katedrála vo Viedni. Bol obrovský a vnútro kostola bolo krásne, no nesmelo sa fotiť. Tiež ma sklamalo, že prístup bol povolený len do prvej tretiny chrámu. Možno to bolo len kvôli pohrebu, ktorý sa konal tesne po našej prehliadke.

Druhou zastávkou bolo Naturhistorisches Museum (Prírodovedecké múzeum), oproti ktorému stálo Kunsthistorisches Museum (Umelecko-historické múzeum). Medzi týmito dvoma múzeami bol veľký park s fontánkou a s obrovským súsoším s Máriou Teréziou uprostred. Samozrejme sme nenavštívili obidve múzea, iba Naturhistorisches Museum. Vstupné mali deti do 19 rokov zadarmo, len ocko si musel zacvakať 10€. Fotenie bolo zadarmo. :) Múzeum, ktoré bolo mimochodom obrovské, bolo rozdelené na 5  častí - archeológiu, antropológiu, mineralógiu, zoológiu a geológiu. Pričom sme vôbec neboli v tej časti múzea zameranej na antropológiu, pretože tam boli doslova zavreté dvere. :D Mineralógia ma nudila, ale všetko ostatné bolo suprové. Najmä vyhynuté zvieratá. :)

Treťou zastávkou bol Práter. Zábavný park s množstvom atrakcií. Mňa však najviac zaujímal Riesenrad. Smaller London eye. :3 :) Na ten som sa najviac tešila a bol najviac fotogenickejší. :D

Štvrtou zastávkou na pravé poludnie bol zámok Schönbrunn. Bol vážne nádherný. Taký,
aký som ho videla na fotkách na internete. Čo ma však sklamalo, bolo to, že ten zámok je taký obrovský, že sa nedal dobre vyfotiť. :D Na obrovské nádvorie pred zámkom sme sa dostali veľkou bránou. Vstup do zámku je však drahý a vraj aj nudný, a tak sme sa radšej vybrali do záhrad, ktoré sú verejne sprístupnené. A tie záhrady. Aww... Také veľké záhrady som ešte nevidela. No to vám bola krása. Celé jo to tam obrovské a nádherné! :) Na konci záhrad sa nachádza ešte jazierko, a ak ste chceli pokračovať ešte ďalej, dalo sa dostať aj k nejakému pamätníku na kopci, kde sme sa my už nedostali, keďže slnko veľmi pražilo.

Pomaly sa dostávame ku koncu našej prehliadky, ktorú netvorilo už len cestovanie metrom a pozeranie pamiatok, ale aj malý oddych. Metrom sme sa totiž doviedli na Karlplatz, kde sme si na tráve "ustlali" a trochu oddýchli, pretože sme boli vyčerpaní. Po skoro hodinovom oddychu sme si obzreli Karlskirche, ktorý mi na fotke trochu pripomína nejakú historickú stavbu v Egypte. :D To robia asi tie palmy. :D :)

Poslednou zastávkou bol Belveder, ktorý pozostáva zo zámkov Horný a Dolný Belveder,
zo záhrad medzi týmito dvoma zámkami a zo záhrady pred Horným Belvederom. My sme tam síce vošli Dolným Belvederom, ale to vôbec nevadilo, pretože sme sa vrátili tou istou cestou aj naspäť. Musím však povedať, že Belveder sa mne osobne páčil viac ako Schönbrunn. :)

No a toto bol náš výlet vo Viedni! Domov sme cestovali v noci, takže v sobotu ráno sme už boli doma. Bol to síce krátky výlet, no aj tak náročný. Ale hlavne nádherný a nezabudnuteľný! :)

Riesenrad v Prátri

Horný Belveder spredu

Horný Belveder zo záhrad medzi Horným a Dolným Belvederom

Pohľad z Horného Belvederu na Dolný Belveder

1. Krásne fotky :) Aj vy dve ste pekné :) Joj, aj ja tam chcem ísť, dúfam, že sa zo školy pôjde a vyjde to a pôjdem aj ja :D Viedeň je mesto, kde sa odohrávajú aj časti dejov kníh Daniela Silvu, vidieť to naživo (napr. ten Stephansdom, lebo obísť si tie uličky by som asi nemala čas :D) to by bolo úžasné :) Tiež by som chcela navštíviť to Kunsthistorisches Museum.
    A tá sfinga na posledných fotkách mi sadla, na Hviezdoslavovom Kubíne budem možno recitovať báseň "Sfinga" :D

1. Ďakujeme krásne. :)
      Žeby som tam išla budúci rok zase? :D Možno. Ale na budúce leto už máme naplánovanú Budapešť. :D :)
      V tom umelecko-historickom múzeu sme neboli, takže ti nepoviem, čo tam je. Ale keď som bola v prírodovedeckom múzeu, tak tam to bolo strašne obrovské, no všetko mali pekne usporiadané a bolo to úžasné. Tie ich múzea proste stoja za pozretie. :)

2. V Prátru jsem byla před asi pěti lety a nevzpomínám na to moc ráda :D Pokud se tam ještě někdy dostanu, určitě bych se chtěla raději podívat na zámek.
    Nádherné fotky!

1. Tak ja som nebola na žiadnej atrakcii, ak myslím na to, na čo myslíš ty :D, takže mám pekné spomienky. :)
      Určite navštív nejaký zámok, pretože tie stoja vážne za pozretie. :)
      A ďakujem krásne. :)

3. Já to tam miluji! Nádherné fotky jsi pořídila.:) Na mém blogu probíhá *GIVEAWAY* o bělící pásky na zuby od CREST, přijď se podívat a zasoutěžit!♥ Budu moc ráda, když se přidáš :) Blog ϐook of ϐeauty

1. Ďakujem, že sa ti moje fotky páčia a tiež ďakujem za pozvanie. :) Pekný deň. :)