15. 2. 2016

Knižný súhrn 1/2016

Január
Knihy, ktoré som vyhrala:
-
Knihy, ktoré som dostala:
-
Knihy, ktoré som si kúpila:
Piata vlna (Piata vlna #1) - Rick Yancey
Dýchání pod vodou - Alex Flinn
Knihy na zrecenzovanie:
-
Január: 2 nové knihy

 Prečítané knihy:
re-reading: Maco Mlieč - Jozef Gregor Tajovský (8)
re-reading: Ťapákovci - Timrava (42)
Jozef Mak - Jozef Cíger Hronský (281)
re-reading: Na západe nič nového - Erich Maria Remarque (171)
*Pod kupolou - Stephen King (170 z 878)
Január: 4 knihy = 672 strán


   Nah... Keby neboli jarné prázdniny, tak ani neviem, kedy by som vám najbližšie pridala nový článok. Ešteže sú. No a tak doháňam dvojtýždňové resty a konečne vám prinášam kratšie knižné zhrnutie za mesiac január.
   
   Začiatkom januára sme mali ešte vianočné prázdniny, no napriek tomu som sa nijako nehrnula do čítania. Respektíve hrnula, ale do toho povinného, keďže po príchode do školy ma čakala z povinných diel písomka. Prvé dva januárové týždne mi teda robili spoločnosť knihy Maco Mlieč, Ťapákovci a Na západe nič nové, ktoré som čítala už po druhýkrát, a Jozef Mak
   
   Maca Mlieča som čítala ešte pred dvoma rokmi, ale nepáčil sa mi ani vtedy, ani teraz. Bolo to o ničom a som rada, že to nemalo viac ako tých osem strán. No a po tretíkrát to už čítať určite nebudem. Ani pred maturami.

   Ťapákovci už boli našťastie oveľa lepší, a aj keď to nebolo nič geniálne, určite by som toto dielo zaradila medzi tie lepšie z povinného čítania. 

   Na západe nič nové som čítala ani nie pred troma mesiacmi, ale keďže som si z diela nerobila žiadnu osnovu, mala som v hlave trošku pomiešané, čo sa kedy vlastne stalo. Inak ma toto dielo po prvýkrát veľmi neohúrilo, a hoci to na ďalší pokus bolo už o niečo lepšie, stále neviem, kam by som ho zaradila. Asi niekde do toho lepšieho stredu, hádam.

   Jozef Mak ma však veľmi milo prekvapil. Počula som naňho dosť veľa zlých rečí, ale keď som sa do knihy začítala, nemala som potrebu prestať. Príbeh sa mi veľmi páčil, hoci niekedy sa dialo zopár nepodstatných udalostí za sebou, a jediné, čo by som mu vytkla, je jeho dĺžka. Vďaka nej sa u mňa toto dielo nachádza približne na rovnakej priečke s knihou Na západe nič nové.

   Poslednou knihou, do ktorej som sa v januári pustila a ešte stále ju nedočítala, je kniha Pod kupolou od Stephena Kinga. Už teraz vám však môžem povedať, že King má fakt dobrý štýl písania a skvelý zmysel pre humor, no tá dĺžka ťahá príbeh dole. Prečo nemôže venovať spadnutiu kupoly nejakých 50 strán namiesto tých 100? Nepochopím. Knihu však plánujem dočítať, nakoľko som zvedavá, ako sa príbeh vlastne skončí. Ak ste túto knihu čítali, pokojne mi v komentári dajte vedieť, ako sa kniha pozdávala vám. :)

   No a nakoniec tu mám ešte zopár nových prírastkov. Síce sa mi v januári nepošťastilo nič vyhrať ani dostať, no napriek tomu som si urobila radosť za vysvedčenie a kúpila si knihu Piata vlna, ktorá ma vyšla skoro na 11€, a knihu Dýchaní pod vodou od Alex Flinnovej, ktorá mi učarovala svojím Netvorom, ale aj tak si myslím, že toto nebude moja šálka kávy. :D No za 1,50€ som si ju nemohla nezobrať. :D
   Inak mám už Piatu vlnu za sebou a chcela by som na ňu napísať aj recenziu, ale už teraz vám môžem povedať, že ma sklamala. A rovnako aj film. Aspoňže mi momentálne robí spoločnosť jedna skvelá séria. :3

   A aký bol váš knižný január? Čo ste prečítali? A čo vám pribudlo do vašej knižnice? :)

3 komentáre:

  1. Čo to, čo to? Piata vlna má novú filmovú obálku? To som si ani nevšimla.
    Inak ku knihe, akože ja som bola relatívne spokojná, dvojka ma veľmi dosť sklamala, ale film sa mi páči viac. No hlavne kvôli výberu hercov. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Má, ale ja som chcela tú pôvodnú a oni mi poslali túto. :D Čo už. :D
      Tak ja som mala od knihy dosť veľké očakávania, tak preto je možné, že som bola sklamaná, ale zase až také zlé to nebolo. No jo... ten film zachránili tí herci. :) Vďaka za názor. :)

      Odstrániť
  2. Ani mne tie z povinného čítania sa až tak veľmi nepáčili.. Hoci na západe nič nové hodnotím tak ako ty.. ale mne sa veľmi páčilo Kto chytá v žite :)

    OdpovedaťOdstrániť