28. 8. 2015

Ostrihom

   Po dni strávenom v Bratislave, ale najmä sedením vo vlaku sme nasledujúci deň vyrazili na výlet do Ostrihomu. Prespali sme v Nových Zámkoch a ráno potom, čo sme počuli hlásenie o príchode nášho vlaku do stanice, sme ho len tak-tak stihli. Ešťeže teta ohlásila príchod vlaku hodnú chvíľu dopredu, a tak sme mali čas nahádzať veci do batoha(respektíve oco) a utekať na stanicu.
   Rýchlikom sme boli na stanici v Štúrove za polhoďku, odkiaľ sme sa následne odviezli autobusom do cestra mesta. Už po chvíľke kráčania sme sa dostali k Dunaju, kde sa nám naskytol nádherný pohľad na Ostrihom, ale najmä na jeho dominantu, Baziliku. Katedrálu Panny Márie a sv. Vojtecha.

   Hoci sme prv nevedeli, ktorou cestou sa k Bazilike dostaneme, nakoniec sme k nej úspešne došli a trvalo nám to len zopár minút. Bazilika ma hneď uchvátila, pretože okrem toho, že je obrovská, je aj strašne nádherná. (A fotogenická.) Rovnako ako zvonku, tak aj zvnútra. Vstup do Baziliky bol zadarmo, ale ak ste sa chceli ísť pozrieť hore na kupolu, do klenotnice či do krypty, museli ste si už vstupné zaplatiť. Mimochodom, ceny neboli vôbec vysoké. Určite odporúčam vyjsť hore na kupolu, čo fakt stálo za to. Jednak bol odtiaľ krásny výhľad a jednak som tam stretla krásneho maďarského chalana, ktorý vedel fakt dobre anglicky a rozumel aj moje vypotené vety namiesto otázky. Chceli sme sa totiž dostať naspäť do kaviarne, lenže, keďže išlo o jednosmernú cestu na "pípnutie" lístka, nevedeli sme, či sa môžeme vrátiť. Nakoniec sme zistili, že to by problém ani nebol, ale oni sa báli, aby sa nám niečo nestalo na vonkajších schodoch, ktorými sme sa dostali hore. Pri tom rozhovore som bola taká nervózna, že si už ani nepamätám, či vety, ktoré som vypotila, boli gramaticky správne. Ale ako bolo vidieť, ten zlatý chalan mi rozumel, takže som to povedala asi dobre. :D Inak bol strašne sexy. :) :D
   Po prehliadke kupoly sme si zakúpili ešte lístky do krypty, no podľa mňa to boli zbytočne vyhodené peniaze, lebo tam nebolo takmer nič k videniu. To potvrdil aj môj otec.
   Avšak ako odškodné sme mali možnosť vidieť akúsi prehliadku mužov, žien a detí v dobovom oblečení. Napočudovanie ale bola v maďarčine, takže sme sa tam dlho nezdržali.

   Na prehliadke tamojšieho hradu sme, bohužiaľ, neboli, keďže tá bola spolu so sprievodcom, a hádajte v akom jazyku. Správne. Opäť v maďarčine. Takže sme si pod Bazilikou dali zmrzku za 0,70€ a vybrali sa na potulky do mesta. Dostali sme sa k slnečným hodinám, k jednému mne neznámemu chrámu, ale zato ku krásnemu výhľadu na mesto a Baziliku. Nakúpili sme v miestnych potravinách, dali si kávu z automatu(za horúceho slnečného dňa, podotýkam) a vybrali sa naspäť do Štúrova, kde sme si dali nie veľmi chutný obed.
   Na izbu sme sa dostali už okolo pol tretej popoludní, ale boli sme takí vyšťavení, že sme už nikam nešli. Ostrihom bol ale vážne nádherný, takže určite odporúčam toto miesto navštíviť. :)

Most Márie Valérie



Bazilika

Interiér Baziliky  



Prehliadka kupoly a výhľad na okolie

  



Krypta


Bazilika

Slnečné hodiny

Pohľad z kopca na Ostrihom

Pohľad z kopca na Baziliku a hradby


  

Reštaurácia Las Palmas


Boli ste už niekedy v Ostrihome alebo sa tam ešte len chystáte?
Stačí prejsť iba cez most a ste tam. ;)

6 komentárov:

  1. Tak na taký výlet by som sa rozhodne dala nahovoriť! Ten výhľad...ach...♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekne zhrnuté a krásne fotky! :) Moja mama so sestrou tam dakedy dávno boli, bola by škoda, kebyže Ostrihom nenavštívim aj ja :D Plus ešte, ty vyzeráš super na fotkách :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To by veru bola škoda, určite sa tam musíš vybrať. :) Auto máte, stačí iba presvedčiť rodičov. ;) Alebo si niekedy urobíme spoločný výlet s Andy. :D
      A ďakujem. :) Tou poslednou vetou si ma inak rozosmiala, pretože keď som si prezerala všetky fotky, zistila som, že na nich strašne zle vyzerám. Malá hlava, veľké telo. :D Trochu to vidieť aj na tej prvej fotke. Aspoňže tá druhá je lepšia. :D

      Odstrániť
  3. Už několik let jezdíme do Štúrovských termálů a v Ostrihomu jsme byli tolikrát, že už to ani na prstech nespočítám :D Ta bazilika je fakt krásná, když jsme jeli do Štúrova poprvé v roce 1998, vůbec nebylo poznat, že je až za Dunajem. Tehdy byl ještě most zbouraný a muselo se přes Dunaj na loďce, to byl teprve zážitek. Letos jsme tam byli opět, ale do baziliky jsme nešli, bylo takové horko, že jsme se pořád váleli u bazénů.

    OdpovedaťOdstrániť