16. 3. 2014

Som číslo štyri - Pittacus Lore

    Autor: Pittacus Lore
    Názov knihy: Som číslo štyri
    Oficiálny názov knihy: I am Number Four

    Žáner: sci-fi, fantasy

    Séria: Som číslo štyri
    Diel: 1. diel

    Vydavateľstvo: Ikar

    Rok vydania: 2011

    Počet strán: 310   Doba čítania: 5 dní



Anotácia:
      Prišlo nás deväť. Vyzeráme ako vy, hovoríme ako vy, žijeme medzi vami, no nie sme ako vy. Dokážeme veci, o ktorých vy iba snívate. Sme silnejší a rýchlejší než čokoľvek, čo ste kedy videli. Sme ako superhrdinovia, ktorých uctievate vo filmoch a komiksoch – ibaže ozajstní. 
      Mali sme v pláne vyrásť, zosilnieť, vytrénovať sa a spojiť do jednej veľkej sily, ktorá sa im vzoprie. Oni na to však prišli a začali nás vraždiť. Teraz sme na úteku. Trávime život v tieňoch, na miestach, kam sa nikto nikdy nepozrie. Zapadli sme medzi vás, takže vy nás ani nespoznáte... Oni však áno!

Dej:
Na začiatku nás bolo deväť. Traja sú mŕtvi. Ostalo nás šesť. 
Prenasledujú nás a neprestanú, kým nás všetkých nepobijú.
Som číslo štyri. Som na rade.

      John so svojím "otcom" Henrim sa už znova sťahujú a ich ďalšou zastávkou je Paradise v Ohio. John hneď v prvý deň ich príchodu nastúpi do novej školy, ale ten nedopadne najlepšie. Získa si nepriateľov a dokonca sa mu prejavia prvé schopnosti. Henri učí Johna, ako využívať svoje dedičtvo - ohňovzdornosť - a snaží sa uňho rozvinúť ďalšie schopnosti.
      Avšak okrem toho, John spozná Sarah a zaľúbi sa do nej.
       
      Ale aj nepríjemnosti raz musia prísť. 
Henri spozná v škole Sama, blázna do mimozemšťanov, ktorý verí, že mimozemšťania uniesli jeho otca. John si v jeho časopise všimne článok o Mogadoráncoch, povie o ňom Henrimu a ten sa vyberá nájsť redakciu časopisu. A vtedy sa Henri a John prvýkrát stretávajú s Mogdoráncami, ktorí im zničili ich planétu Lorien.

Nádej nikdy nezomiera, John. Keď stratíš nádej, stratíš všetko. 
Ale aj keď si myslíš, že je všetko stratené, 
keď všetko vyzerá hrozne pochmúrne, stále máš nádej.

Môj názor:
      Po stručnom deji si konečne môžem vyliať srdce pre túto knihu. :D Inými slovami - dúfam, že zo seba ešte niečo dostanem, keďže túto knihu som dočítala minulý týždeň. :D Tak poďme na to... :)
      Ako som sa vlastne dostala k tejto knihe? Pred mesiacom som ešte ani nevedela, že existuje a teraz ju už mám dokonca prečítanú a šaliem z nej. :D Vedela som iba o filme, ktorý som videla možno pred viac ako rokom, no a musím povedať, že bol úžasný! (Odporúčam pozrieť, ale až keď si prečítate knihu. ;)) A keď som zistila, že kamarátka ju má doma, musela som si ju požičať a prečítať. Bola proste úúúúžasná! :) P.S. Ďakujem ti, Andy! :* :)
      A teraz poďme ku knihe:
1. Kniha už na prvý pohľad pôsobí pútavo, pretože obálka, na ktorej sa nachádza Alex Pettyfer (v knihe a vo filme hlavná postava - John Smith), je proste úchvatná, nakoľko tam je on. :D :)
2. Čo sa týka postáv, tak som úplne spokojná s autorovým výberom mien a hlavne tam tých postáv nebolo veľa (ako v knihe Kúpili sme Zoo, kde som nevedela, kto je kto). A tiež boli pekne vykreslené. :)
3. Kniha bola napísaná ľahkým štýlom, čiže sa čítala ľahko a vôbec som sa pri nej nudila.
4. Neboli tam nijaké zdĺhavé opisy, ktoré by vám len brali chuť knihu čítať. Teda vlastne si ani nepamätám, žeby tam nejaké také opisy, ako opisy školy alebo lesa, boli. Ale to možno robí aj ten týždňový posun. :D
5. Celý dej bol úžasne vymyslený (milujem slovo úžasne/úžasný :x :D) a dosť sa zhodoval s filmom. Ale keď som došla na koniec knihy, kde sa odhrala bitka Mogadoránci versus Lorienčania, tak v knihe bola vykreslená úplne inak ako vo filme. Dlhšie a oveľa lepšie. :) Ale výsledok bol ten istý. (Plus aj trochu zmenili Johnove schopnosti vo filme.
6. No a posledným bonusom tejto knihy je, že tak úplne neskončila. Ďalšie Ú-Ž-A-S-N-É udalosti sa stanú v knihe Sila šestky.          

Moje hodnotenie:
5/5

2 komentáre:

  1. Nemáš za čo! ♥♥♥ Som rada, že ťa chytila, lebo je mega! ( plánujeme kúpiť aj tú Silu šestky! ;))

    OdpovedaťOdstrániť