11. 4. 2014

Pride and Prejudice - Jane Austen


Autor: Jane Austen
Názov knihy: Pride and Prejudice


Žáner: román
Séria: -
Diel: -

Vydavateľstvo: Oxford University Press
Rok vydania: 1995

Počet strán: 104 Doba čítania: 5 dní

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Anotácia:
      'The moment I first met you, I noticed your pride, your sense of superiority, and your selfish disdain for the feelings of others. You are the last man in the world whom I could ever be persuaded to marry,' said Elizabeth Bennet.
      And so Elizabeth rejects the proud Mr Darcy. Can nothing overcome her prejudice against him? And what of the other Bennet girls - their fortunes, and misfortunes, in the business of getting husbands? This famous novel by Jane Austen is full of wise and humorous observation of the people and manners of her times.
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
      Pýcha a predsudok. O tejto knihe už určite každý počul a tak isto aj o jej britskej autorke Jane Austen-ovej. Román, v ktorom autorka zachytila príbeh, kde ľudská pýcha a predsudky môžu byť klamlivé a zaslepovať myseľ človeka, a zároveň nádherný príbeh dvoch mladých ľudí, ma chytil za srdce.

'You are too generous to play with my feelings. If you still feel as you did last April, tell me so at once. My affections and wishes are unchanged, but one word from you will prevent me from ever mentioning them again.' 

      Tento román som čítala ešte pred rokom niekedy v júli a už vtedy som bola z neho hotová. A teraz, keď som si chcela prečítať svoju prvú knihu v angličtine (po jednom nevydarenom pokuse), ma okamžite napadla Pýcha a Predsudok. Zašla som do našej školskej anglickej knižnice a požičala si túto kratučkú knihu, ktorá bola menej náročná ako jej podobná 250-stranová druhá verzia. 

      Čítala sa ľahko, aj keď bola napísaná v angličtine, no ale ako ste si mohli všimnúť, trvalo to trochu dlhšie, až 5 dní. Je to preto, že v angličtine trvá čítanie trochu dlhšie než v slovenčine či češtine, najmä keď zle prečítate, či ide o Mr alebo Mrs :D. Taktiež, keď neviete , o čom boli vety, ktorá ste práve prečítali. Tak sa musíte posunúť opäť o trochu vyššie. :D

      Celý príbeh bol síce skrátený asi o tretinu, a preto tam neboli žiadne zdĺhavé opisy (ktorým by som možno aj tak nerozumela :D), ale aj tak bol taký úžasný ako celá kniha v slovenčine. :)

     Keďže som už knihu čítala v slovenčine a napísala aj recenziu, nebudem príbeh viac rozoberať. Viac si môžete prečítať TU.
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Moje hodnotenie:
5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára